Založenie značky LOWA sa datuje do roku 1923. Firmu zakladá Lorenz Wagner z čoho pochádza aj názov značky LO – WA.
Lorenz zakladá firmu v Nemecku neďaleko Mnícho v dedine Jetzendorf. Príbeh začína s výrobou črievic. Už vtedy zakladateľ dbal na vysokú kvalitu ručných prác s dvojitím šitím. Tradičný výrobný proces a kvalitné materiály bolo to na čom si LOWA zakladala od začiatku svojej existencie v druhej polovice 30 rokov je potrebné rozširovanie produkcie.
1930-1931
Je postavený prvý výrobný závod LOWA. Práve v tomto podniku je položený základný kameň pre ďalšie napredovanie a úspech značky LOWA. Je to práve zameraním sa na turistickú obuv pre poľovníkov a šnurovaciu lyžiarsku obuv. V tomto období začína vo fabrike pracovať Sepp Lederer ako učeň.
1949-1950
Počas kórejského konfliktu náklady na materiál sú zvýšené o 50%, a koža sa stáva predmetom špekulácií. Len aby mohli pokračovať v produkcii, LOWA musí nakupovať materiály za oveľa vyššiu cenu. Následne s poklesom cien a nesplatenými účtami sa podnik dostáva do problémov a platobnej neschopnosti.
1953 – Zakladateľ LOrenz Wagner zomiera
1955 - Nastupuje druhá generácia.
S nastupujúcou novou generáciou Wagnerovcov prichádza dcéra Berti a jej manžel Josef "Sepp" Lederer, ktorí sa opäť krok za krokom snažia vybudovať podnik LOWA a to na podobných základoch kvality, na ktorých ju staval jej otec
1970 - nové technológie
Spoločnými silami sa Berti a Josefovi podarilo držať tradície, no otvorenosť novým inováciam v priemysle. Prelomovým krokom vo výrobe bolo, keď medzi prvými využili zariadenie na vstrekovanie polyuretánu. Tak dosiahli ako prvý použitie vulkanizovaných podrážok, čo poskytovalo vynikajúce izolačné vlastnosti nielen proti vode ale i proti chladu.
1972
LOWA aj naďalej zavádzať inovácie a so svojím systémom "Air", ktorá zaisťuje optimálne pohodlie vďaka vzduchovému polstrovaniu.
neue Fabrikation
1977
S narastajúcim úspechom musí Lowa rozširovať produkciu a s tým aj priestory. V roku 1977 stavia dva nové výrobné priestory.
1982
LOWA prichádza na trh s modelom LOWA Trekker s čím sa začína zrodenie trekkingovej obuvy ako takej.
1988
Sepp Lederer odovzdáva vedenie spoločnosti svojmu synovi, Stefan Lederer, ktorý rozvíja Lowa Street Trekker.
1992
Vedenie spoločnosti LoWa preberá Werner Riethmann.
1993
Značu preberá Talianska skupina Tecnica group kde patria značky ako sú Tecnica, Dolomit, Nordica, Rollerblade a Blizzard. Výroba lyžiarskych topánok Lowa sa prenáša na materskú spoločnosť v Taliansku. V „rodnom“ Jetzendorfe však zostáva sídlom správy a rovnako aj výskumu a vývoja. Taktiež tu pokračuje výroba trekingovej a alpine obuvi.
1995
Uvedenie na trh Light topánky čo je predchodca dnešnej modelovej rady ATC – All Terrein Collection. Neskôr sa nástupca tejto rady model Lowa Renegade stáva najpredávanejším modelom na svete.
1996
Kancelárie a sklady je opäť potrené rozšíriť.
Kancelárie a sklad budova
2000
Obrovský cieľ je splnený. Vďaka zavádzaniu inovácii do produkcie, zachovaní najvyššej kvality nemeckej produkcie LOWA prvýkrát predáva 1 milión párov topánok za rok. Tým sa etabluje na celoeurópskom trhu v outdoorových obchodoch.
2003
LOWA oslavuje svoje 80. výročie. Obuvník ponorený do tradície je zďaleka najväčším zamestnávateľom vo svojom vidieckom sídle Jetzendorf neďaleko Mníchova. Spoločnosť je pevne verná svojmu záväzku k nemeckej výroby, ako aj k svojmu pôvodnému ústrediu, kde bola firma založená už pred 80. rokmi.
2010
Lowa dosiahla métu viac ako 2 miliónov predaných párov obuvi, čím sa radí medzi špičku medzi výrobcami trekkingovej obuvi. V tejto dobe je už výroba vstrekovaného polyuretánu presmerovaná na Slovensko a to nie vďaka lacnej pracovnej sile ale pre kvalitu a dôsledne spracovanie vo výrobnom procese
dnes
LOWA má vedúce postavenie na trhu v nemecky hovoriacich krajinách, rovnako ako v Beneluxe a pokračuje v budovaní svojej vynikajúcich vo významných exportných trhoch v Severnej Amerike, Ázii a východnej Európe. Stratégia značky - produkovať 100 percent svojich výrobkov v Nemecku a Európe a zostať v jej sídle v Jetzendorf sa stále ukazuje ako dobré riešenie. Zákazníci oceňujú kombináciu tradície a inovácie, pričom oceňujú funkčnosť, kvalitu a a oceňujú funtion, kvalitu a fiting modelov LOWA.