Začiatky firmy Salewa sú spojené s menom Josef Liebhart, ktorý v roku 1935 zakladá túto značku ako dcérsku spoločnosť firmy Sattler-und Tapezierer-Einkaufsgenossenschaft. Názov SALEWA znamená: SA – sattler, LE – leder, WA – Waren. Spočiatku vyrába rôzne výrobky z kože a textilu, ako sú kožené hnacie remene a konské postroje. Postupne sa dostáva k výrobe batohov s konštrukciou s oceľových trubiek. Jedným s výrobkov Josefovej firmy sú aj lieskové lyžiarske palice, neskôr z ľahkých kovov.
Po skončení vojny, boli časy ťažké aj pre značku SALEWA a produkcia matracov pre utečencov na objednávku americkej vlády ju z veľkej časti držala nad vodou. Následná menová reforma v roku 1948 znamená pre Nemecko a s ním aj značku Salewa nový začiatok. Aj keď s problémami a nízkymi mzdami, Salewa pokračuje v produkcii a hlavnou časťou výroby je produkcia pre spoločnosť AGFA – rôzne fototaštičky. Po niekoľko rokov pretrvávajúca produkcia pre značku AGFA je v roku postupne valcovaná uspokojovaním dopytu po lyžiarskych paliciach. To sa už píše rok 1952.
Postupným etablovaním sa na športovom trhu firma začína rozvíjať veľkoobchodné aktivity a stáva sa distribútorom skialpinistického viazania Silveretta.
Práve toto bol jeden z impulzov na zameranie sa v segmente výroby produktov pre horský šport. O 2 roky neskôr SALEWA významne podporuje expedíciu do Ánd, čím definitívne získava významný podiel a meno v oblasti turistiky a horolezectva.
V roku 1956 SALEWA uvedie do prevádzky malú továrničku na lyže a vyrába juniorské lyže značky Sperber. S nemeckým výrobcom EDELRID je v rovnakom roku rozhodnuté o spolupráci v oblasti horolezeckých lán.
Okrem pôvodných produktov a na to priamo naväzujúcich sa do sortimentu dostávajú aj špecifické produkty ako sú cepíny, mačky a rôzna lezecká výbava potrebná pre lezenie v ľade. Ďalší prelom a veľký úspech sa podaril Salewe, keď prichádza v roku 1962 na trh plne nastaviteľné mačky z ľahkých kovov. Tým sa jej podarilo dostať na popredné miesta aj v oblasti hardwearového vybavenia na lezenie a v nemalej miere sa stáva jednou z firiem ktoré začínajú udávať trend v lezení.
Rok 1970 je poznačený pokrokom v technológii batohov. Je poháňaný firmou SALEWA ďalej dlhoročným úspešným modelom SALEWA MONT BLANC.Model prichádza s raným "stavebnicovým systémom". Uvedením dutej karabíny na trh SALEWA nastavuje nové štandardy ľahkohmotnostných istiacich a pomocných prvkov.
O 5 rokov neskôr nastáva dôležitý moment v živote SALEWY, keď sa stáva špecialistom zameraným čisto na horolezecké športy s komplexným sortimentom pre outdoorové aktivity, trekking a horolezectvo. Rok 1978 sa dostáva pod značkou Salewa kupolový stan Sierra. Jeho nástupca Sierra Leone, ktorý vo svojej priebežne vyvíjanej forme zostáva aj dnes jedným z najobľúbenejších nízkohmotnostných stanov. V tom istom roku prichádza Salewa, ako jeden z prvých producentov turistického oblečenia produkty s membránou Gore-Tex
V roku 1979 je vytvorené logo spoločnosti – letiaci orol, ktorý sa stal symbolom spoľahlivosti a kvality produktov Salewa. Následný rok 1980 je v znamení úspechu a nárastu až o 40%.Firma prichádza s fleecovým oblečením, ktoré sa okamžite stáva hitom a zabezpečuje Salewe zisky, ktoré jej v najbližších rokoch umožnia expanziu a upevňovanie postavenia na trhu s outdoorovým vybavením.
V roku 1982 je založená spoločnosť SALEWA Osterreich, začína sa raketovým tempom budovať sieť exportných prepojení nielen po celej Európe ale aj USA, Ázie až po Nový Zéland. Následne taliansky importér preberá značku SALEWA svojou skupinou Oberalp – Gruppe.
V roku 1997 je vyvinutá ferratová karabína ATTAC a revolučne mení chôdzu po zaistených ferratových cestách. Bezpečnosť sa maximalizuje, manipulácia s produktom sa podstatne zjednodušuje. Salewe sa úspešne darí držať sa svojho hesla polovičná hmotnosť – dvojnásobná odolnosť. Salewa sa úspešne darí znižovať hmotnosť a zvyšovať odolnosť a životnosť produktov, k čomu jej pomáha aj spolupráca s rôznymi univerzitami a výskumnými inštitútmi.
Postupom času začína nemalú časť sortimentu tvoriť práve obuv a to hlavne obuv pre ferratové lezenie a turistiku
Na prelome tisícročí má pred sebou Salewa nové méty. Skladá vlastný tím športovcov pod názvom SALEWA alpineXtrem. Ktorý vo výraznej miere napomáha napredovaní značky a v skvalitňovaní jednotlivých produktov značky.
Na prelome rokov 2009/10 je Salewou odprezentovaný rad oblečenia, ktorý je na trhu výnimočný. Modelová rada bola testovaná profesionálmi v najnáročnejších vysokohorských podmienkach. Niekoľko pánskych, dámskych i unisexových modelov, ktoré Salewa navrhla pre ultimatívn, každodenné a profesionálne nasadenie v horách.
Dňa 26. februára 2010 sa v Bolzane kladie základný kameň novej európskej centrály SALEWA. Pod heslom "Kto chce vysoko nahor, musí zostať nohami na zemi". S objemom výstavby cez 200.000m3 a výnimočnou výškou 48 metrov sa stáva nová európska centrálaSALEWA v Bolzane viac než charakteristickým symbolom mesta, ale aj neoddeliteľným odkazom priaznivcov značky a konkurencie o napĺňaní stanovených cieľov Salewy. Projekt koncipovaný Cinom Zucchim a Park Associati z Milána je "znakom krajiny" pre zdravý a trvalý rozvoj horolezeckého športu, ako aj dôkazom, že moderná značka môže byť vedená rodinným spôsobom, v spätosti s vlasťou a pritom s orientáciou na budúcnosť.
Dňa 6. 2011 Oktébra Salewa krstí nové sídlo v Bolzane.
V roku 2014 prichádza SALEWA s novým dizajnovým konceptom, kedy mení logo. Napriek tomu, že nové logo vychádza z pôvodného námetu orla, je urobené minimalisticky a veľmi rýchlo sa etabluje medzi širokou i odbornou verejnosťou. Salewa zostáva verná nadčasovému dizajnu a pestrosť použitých farieb je nezameniteľná.